Havas Group Ukraine: Фуд-еволюція або фуд-революція?

Які відносини складаються у нас з їжею? Чи втрачають споживачі довіру до глобальних брендів? На це та інші питання спробували відповісти учасники «Havas Talks: Human. Food. Brand. У пошуках втраченої довіри », озвучивши власні фуд-стратегії на території креативного простору INVERIA flow space у Києві.
 
Катерина Ільченко, директор агентства Havas Ukraine, присвятила свою доповідь головним фудтрендам світового ринку в 2017 році. У своєму виступі спікер використала дані зі звіту “Prosumer Report”, що був створений мережею Havas Group, на основі досліджень 38 ринках і валідований в Україні.

38 ринків, в тому числі й українського, стали очевидними кілька тенденцій, які будуть формувати харчові звички сучасних споживачів. Все більше їх число погоджується з тим, що розумне споживання – запорука довгого і здорового життя (85% українців вважає фастдуд однією з основних загроз людству як виду), однак тільки 38% готові брати на себе відповідальність своє харчування. Однак вони готові змінюватися: вже зараз українці використовують корисні добавки або суперфуди, а також згодні відмовитися від м'яса не тільки з міркувань збереження здоров'я, а й з точки зору екобезпеки. Тобто їжа перетворюється в спосіб соціалізації, вираження громадянської позиції та особистісних цінностей. Тому все більше українців усвідомлює переваги продуктів від місцевих виробників, що вже відбивається на їх споживчій поведінці: 60% віддають перевагу local food, і тільки 43% роблять покупки в супермаркетах. Споживачі поступово втрачають довіру до розкручених брендів, віддаючи перевагу товарам локальних виробників, які в найближчій перспективі потіснять органічні. Не випадково, що 53% українців назвали себе foodie, для яких пошук нових вражень від кулінарії – хобі, а вибір і покупка їжі – заняття що захоплює (55%). Але навіть ті, хто не приміряє на себе такий статус, визнає високу соціальну роль їжі (60% українців хочуть мати хоча б одну сімейну трапезу в день) і поділяють філософію Slow Food, хоча 62% респондентів зізналася, що їдять на ходу. Однак, древній латинський афоризм Uti, non abuti («вживати, але не зловживати») стає сьогодні мейнстрімом для більшості з нас.
 
Валентин Безрукий, Президент «Науково-дослідного Центру незалежних споживчих експертиз ТЕСТ» окреслив коло проблем, пов'язаних з тим, що в законодавчих актах і нормативах України статус споживача сформульований недостатньо чітко, що шкодить не тільки продавцям, але і виробникам. На жаль, відмічені тренди споживчого ринку України (зростання економ-пропозицій з заміною виробниками дорогих інгредієнтів дешевими, маніпуляції з вагою звичної упаковки, некоректне позиціювання  продуктів з використанням інших сегментів) – наслідок зниження реальних доходів споживачів за останні 3 роки. Цим же обумовлено і скорочення пропозиції товарів в преміальних і елітних сегментах.
 
Олександр Пазинюк, керівник проекту «Лавка Традицій» в Сільпо, розповів власну історію побудови успішного нішевого бізнесу, представленого сьогодні 19 окремими острівцями в супермаркетах Сільпо, 19 продуктовими позиціями та 400 артикулами продукції. Пошук балансу інтересів великого рітейлу і постачальників місцевих натуральних продуктів, виготовлених за традиційними рецептами та оригінальними авторськими рецептурами – захоплюючий фуд-тренд в Україні, головним бенефіціаром, якого повинен стати споживач.
 
Спеціальний гість зустрічі – віце-президент авіакомпанії МАУ Сергій Фоменко – презентував новий концепт бортового харчування «Їжа на висоті». Відмовившись від ідеї, включати харчування у вартість квитків, МАУ вирішила не поступатися якістю задля вартості. Замість «оптимізованого» набору продуктів, компанія пропонує мандрівникам варіанти травел-ланчів та окремих страв, приготованих і поданих на ресторанному рівні. Вибір аероменю задовольнить навіть найвибагливішого гурмана, навіть такого вимогливого як дитина, для якого створено спеціальне дитяче меню. Зробивши попереднє замовлення споживач отримує найголовніше – свободу відповідального вибору. Саме вона є головним трендом світової фуд-індустрії на глобальному і локальному рівні!