VII хвиля дослідження ставок промо персоналу: підсумки 2018

Стало доброю весняною традицією підбивати підсумки цінових досліджень, які відображають ставки польового персоналу проектів маркетингових сервісів. Прозорий звіт, в якому приймали участь 31 агентство, сприяє розвитку цивілізованого ринку, допомагає рекламодавцям «прикинути» бюджет та ставить перепони демпінгу.

Попередні підсумки наголошували, що 2017 рік був переломним в галузі: активізувались клієнти, помітно зросла кількість і якість кампаній. Зростання ринку маркетингових послуг у 2018 порівняно з 2017 склало 17%, найбільш динамічними напрямками виявились Consumer promo та Event Marketing  - тобто саме ті, в яких участь персоналу визначає успіх проекту.  В той же час за даними Держстату інфляція в Україні’2018 була рекордно низькою за останні роки – всього 9,7% по року. Врахуючи ці позитивні зміни, цікаво, як вплинула макроекономічна ситуація на вартість робіт промоперсоналу.

Головний висновок досліджень дає привід для оптимізму: загалом ставки різних категорій персоналу виросли на 27-68%, що, безумовно, не наслідок інфляції, а чіткий показник одужання ринку.
 

 
Промоутери: ті, що на першій лінії

Найменш затратні – вуличні активності, розповсюдження ліфлетів та зразків. Відповідно і ставки таких робітників мінімальні, 73-83 грн. за годину з урахуванням усіх податків, зимою на 25% більше. Порівняно з попереднім роком, в цьому сегменті можна відмітити значний ріст +55%/+68%. 

Наступний рівень, консультанти в торгівельних мережах, отримують в 2018 році 82-97 грн. погодинних, що на 42-52% більше ніж в 2017. Консультанти «підвищеної кваліфікації» з особливими навичками та вимогами до зовнішності заробляють 118-139 грн/год. з урахуванням усіх податків (плюс 46-50% від 2017 року).

Хлопці та дівчата, що заохочують відвідувачів продегустувати новинку, коштують 82-99 грн/год. у рітейлі та 215-250 грн. погодинно, у закладах HoReCa. Загальне зростання ставок дегустаторів 42-53%.


 
Middle line: майже актори, майже моделі, майже розвідники

Це дуже специфічний сегмент персоналу, від якого очікують не тільки загальної промо-підготовки, а ще й деякої акторської майстерності. Активізація Event Marketing, азартна участь покупців у будь-яких розважальних кампаніях провокує високий попит на талановиту молодь. Тож і ціна відповідна: участь аніматора – 371-462 грн. за годину з урахуванням усіх податків, модель – 687-832 грн/год. Гонорари виросли на 37-47% порівняно з 2017.

Таємні покупці, які «грають» зацікавлених відвідувачів магазинів та «досліджують» модель комунікації у торгівельній мережі, отримують 109-129 грн/ТТ, з урахуванням усіх податків, +36-37% динаміка з попереднім роком. 


 
Мерчандайзери: свої серед чужих

Це ті самі хлопці та дівчата, які співпрацюють в магазині зі штатними працівниками, стимулюючи збут продукції клієнта на полицях та прилавках. Погодинно без бонусів вони коштують 95-108 грн., з урахуванням усіх податків, що на 27-34% більше 2017 року. Для довгострокових проектів має сенс наймати мерчандайзерів на місячні контракти, заробітна платня складає 11134-13036 грн/міс., з урахуванням усіх податків, для супермаркетів та 10807-12551 грн/міс. для «прилавків». Динаміка порівняно з 2017 роком – 29-38%. 

Нова категорія, мерчандайзери, що отримують бонуси за результатами проекту, заробляють 13136-15740 грн/міс. в супермаркетах, та 12853-14917 грн/міс., з урахуванням усіх податків,  в традиційних магазинах.

Супервайзери: польові керівники

Це майбутні начальники, які контролюють промо на місцях та відповідають за все, що відбувається «в полях». Для коротких проектів вигідно ставити супервайзерів поденно, плата варіюється в залежності від кількості охоплених точок. Оплата «супера» без авто та без бонусів – 520-1055 грн/день. з урахуванням усіх податків, що на 34-51% більше ніж в 2017.

Деякі проекти потребують додаткового обладнання, контролю та гнучкості. На такий випадок працюють супервайзери з автомобілями, в середньому вони працюють 5 годин та отримують від 811 до 1622 грн. за день з урахуванням усіх податків; керівники проектів в HoReCa коштують дорожче 1073-1916 грн. щоденно.  Майже такий самий бюджет треба мати на увазі для проектів, де потрібні «супери» з технічними навичками для інсталяції конструкції – 1106-1929 грн/день, з урахуванням усіх податків.

Висновки

Отже, загальна картина доволі оптимістична. Інфляція гальмує, промо-активність та ефективність проектів зростає, оплата персоналу збільшується. Галузь розвивається поступовими, помітними темпами. Єдине, про що мріють як рекламісти, так і клієнти -  це стабільність економіки та яскраві, креативні проекти, які стануть не тільки цифрами, але й помітною історією сучасного рекламного ринку.


***
Міжнародна Асоціація Маркетингових Ініціатив (МАМІ) www.mami.org.ua — офіційна галузева організація ринку маркетингових сервісів, об’єднує біля 50 агентств. Створена 19 травня 2006 року.
Мета Асоціації — сприяти високому розвитку рекламного бізнесу, стимулювати конкуренцію і поліпшити професійний рівень компаній, які використовують маркетингові послуги.
МАМІ здійснює ряд проектів: публікує прогнози розвитку ринку, проводить дослідження, складає рейтинги агентств маркетингових сервісів по креативності та доходам, організовує освітні заходи для початківців і досвідчених фахівців галузі та багато іншого.