Денис Блощинський, Co-owner Агентства 42, про тренди івент-бізнесу і хто їх створює

Говорити про тренди івент-бізнесу річ невдячна – хтось їх створює, інші наслідують, іноді це відбувається тому що деякі кейси стають успішними, іноді, тому що про них вдало розповідають в професійних спільнотах.

Хто ж створює тренди в івент-бізнесі? Моя особиста думка – споживачі. Ми лише підлаштовуємося під їхні виклики. Але це глобально. В світі споживачі диктують своє бачення і світосприйняття брендам і компаніям. Але що впливає на їхнє сприйняття? Безумовно, технології. Автобуд, фізика та виробництво, комп’ютерні технології, доповнена реальність, проекційне обладнання – всі ці високо наукові галузі і формують тренди в нашій індустрії в основному. Ми, як івентори, які обслуговують ті самі бренди, дуже пов’язані з іншими галузями і маємо це усвідомлювати. Слідом за Теслою вийдуть ще 7-8 електрокарів і тренди в індустрії назавжди перейдуть в екологічний формат і всі дизельні та бензинові автівки буть монструзуватися разом із ідеологією надпотужного гарчащого спорткара. Це вплине на дизайн, слогани, пошук нових сенсів. І це вже починає відбуватися невідворотньо.

В середині івент галузі існує дуже мало автономних розробок, які можуть спричинити самостійне виникнення окремих технологічних трендів. Тому наші внутрішні «пушери» трендів – це ті Агенції, які не бояться експериментувати та поєднувати жанри, формати, технології із інших сфер.

Зараз івент – один з найпотужніших PR інструментів. Світ стає все більше діджиталізований, інформації стає все більше. Якщо раніше можна було загубитися в незнайомому тобі новому місті, тепер можна загубитися в інтернеті. Для орієнтації в ньому, для фільтрування інформації потрібні окремі навички. Вони приходять в наше життя. І витісняють інші навички - емоційний інтелект, спілкування, створення реальних команд, можливість відчувати інших людей тощо. Це все те, що залишається в оф-лайні. І це основний ціннісний масив нашої професії. Бо саме на івентах ми маємо можливість прокачувати цей перелік навичок в задоволення і з легкістю. Тому взаємодія на івентах із аудиторією надає неймовірну перевагу над взаємодією в он-лайні, коли є потреба в залучені аудиторії, а не в простому її інформуванні. За останні 5 років при швидкому розвитку онлайнових каналів комунікації ми отримали природній приріст цінності в процесії івенторів – тепер все важливіше стає залучити аудиторію до взаємодії із брендом. І краще за івенторів це ніхто не може зробити.

Я би виділив ті тренди, що зараз в цілому використовуються більше ніж раніше, або почали використовуватися на івентах компаніями в останні роки:

Професійні реєстраційні рішення. Які включають в себе посадкові сторінки, додатки, рішення квиткових операторів, системи реєстрації на вході і все, що потрібно від формату івенту. Дівчата з олівцями та ручками, які викреслюють із алфавітних списків прізвища учасників залишаються далеко в минулому.

Цифрові фото/відео зони. Це вже сталий стандарт індустрії – фото будки, Bullet Time, фотозони зі змінними задниками – майже на кожному великому івенті ці рішення знаходять свій формат реалізації. І це правильно – цифровий поступ прийшов в наше життя назавжди.

 Формати заходів. За останні 7-8 років із більшості корпоративних заходів прибралися концептуальні формати, вони стали більше бізнесовими і почали наслідувати європейські та американські традиції івентів. В свою чергу, в тих заходах, де концепції відводиться важливе місце, івентори стали більше орієнтуватися на аутентичні пропозиції – унікальні тут і зараз розробки під кожного Клієнта. Це відбиток поведінкової економіки на івент-бізнесі. Тепер вже важче і важче знайти сліди ковбойських вечірок чи вечірки Гетсбі. Цьому місце залишається лише в бюджетних нічних клубах та на окремих приватних подіях.

sostav.ua