Digital Society Index 2020: 66% людей очікують від компаній застосування технологій на благо суспільства

Комунікаційна група Dentsu Aegis Network представила результати щорічного глобального дослідження цифрової економіки та її впливу на суспільство Digital Society Index 2020.
 
В цей рік експерти розглядали, як пандемія COVID-19 змінила ставлення людей до технологій і дала поштовх до розвитку цифрової економіки. Опитування проводилося під час піку пандемії у всьому світі (з березня по квітень 2020 року) та аналізувало відповіді 32 000 респондентів на 22 ринках.
 
Світ вступив у нову епоху любові до технологій: люди почали взаємодіяти з ними ефективніше й охочіше, ніж будь-коли раніше. Ключові цифри Digital Society Index 2020. 
 
  • 29% респондентів у світі зізналися, що саме технології дозволили їм не втратити зв'язок з родиною, друзями та навколишнім світом під час карантину. Ще стільки ж (29%) відзначили, що цифрові сервіси допомагали розслабитися і відпочити, а також набути нових знань. 
  • 48% опитаних (проти 41% у 2019 і 33% у 2018) заявили, що цифрові навички є повноцінною частиною їхньої роботи. 
  • Все більше людей в усьому світі вірять у здатність технологій вирішувати соціальні завдання, зокрема проблеми охорони здоров'я –  42% у 2018 році, 45% у 2019 році й 54% у 2020 році.  
  • Дослідження показує, що люди на ринках, що розвиваються, активніше використовують цифрові рішення у навчанні. Майже половина опитаних у Південній Африці (46%), Мексиці (44%) і Бразилії (43%) застосовують технології для освіти і самовдосконалення. Для порівняння цей показник у Великобританії і США становить лише 18% і 24% відповідно.
 
Незважаючи на короткострокові переваги технологій під час пандемії, звіт Dentsu Aegis Network показує, що в довгостроковій перспективі існує загроза «техлеша» (techlash*) – негативного ставлення до технологій, яке відчувається у всьому світі. 
 
  • 57% людей вважають, що темпи технологічних змін занадто швидкі сьогодні. 
  • Близько половини опитаних висловилися, що цифрові технології збільшують розрив у нерівності між багатими і бідними. 
  • Лише близько третини людей вірять що нові цифрові технології, такі як штучний інтелект та робототехніка, створять робочі місця у майбутньому.
  • Люди в країнах, що розвиваються, найбільше використовували технології під час ізоляції. Одночасно вони ж найбільш негативно сприймають їхню роль у своєму житті. Наприклад, 64% (проти 55% в 2019 році) жителів Китаю вважають, що технології негативно вплинули на їхнє здоров'я і добробут, далі йдуть Сінгапур (47%) і Гонконг (41%). 
 
Актуальні настрої змушують переглянути взаємовідносини між споживачами і брендами. Технооптимізм призводить до збільшення очікувань від брендів: 66% людей у всьому світі заявляють, що вони не просто хочуть, а очікують, що організації будуть використовувати технології таким чином, щоби вони мали більш позитивний вплив на суспільство в найближчі 5-10 років.
 
Крім того, передбачається, що в майбутньому кожен бренд буде брендом здоров'я. Дві третини споживачів (63%) надіються, що бренди розроблятимуть продукти та послуги, які поліпшать їхнє здоров'я і благополуччя.
 
 
*Techlash утворено в результаті злиття technology (технологія) і backlash (сильна негативна реакція), означає негативне сприйняття зростаючого впливу IT-компаній і технологій.