«Ні» смартфону на дорозі: Hyundai запускає III етап освітнього проекту H-Road

У жовтні 2018 року стартує Національна інформаційна кампанія H-Road, ініціатором якої є «Хюндай Мотор Україна». Вже третій рік поспіль завдяки проекту H-Roadкомпанія намагається привернути увагу суспільства до особистої відповідальності всіх учасників руху за дотримання ПДР (правил дорожнього руху) та покращення культури водіння. Цього року одночасно з Україною освітній проект реалізують Казахстан і Сербія. В Україні H-Roadпривертає увагу до проблеми використання смартфонів на дорозі як пішоходами, так і водіями.
 
Підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні невід’ємно пов’язане з особистою культурою поведінки всіх учасників дорожнього руху. Традиційно H-Roadзвертає увагу на проблеми, які актуальні безпосередньо для України, базуючись на соціальних дослідженнях та спостереженнях за поведінкою людей на дорозі. Цьогоріч проект порушує важливе питання використання смартфонів як пішоходами, так і водіями. H-Roadстартує у жовтні й триватиме до кінця року за підтримки амбасадорів: телеведучих Лідії Таран та Анатолія Анатоліча, відомого блогера Олександра Барабошко та автомобільного журналіста Павла Кащука, які разом із Hyundaiоголосять свою позицію з приводу використання смартфонів на дорозі. 
 
В останні роки чимало аварій у світі (й в Україні – у тому числі) стається саме через використання смартфонів находу. У середньому, для переходу з одного боку вулиці на інший людині потрібно 10 секунд. За цей час у чаті або месенджері навряд станеться щось настільки термінове, що б не зачекало, поки власник смартфону дістанеться тротуару. Проте чимало українців продовжують обмінюватися повідомленнями чи гортають соцмережі на пішохідних переходах, ризикуючи власним здоров’ям.
 
Водії не відстають: за smsчи переписку у месенджері на законодавчому рівні в Україні відсутні відповідні штрафні санкції, і для багатьох власників авто це карт-бланш. Проте, щоб склалася небезпечна ситуація, водієві достатньо відволіктися лише на кілька секунд.
 
Саме до цієї проблеми й намагається привернути увагу українців освітній проект H-Road. За статистикою, у середньому кожна четверта аварія у світі  спричинена відволіканням уваги водіїв та пішоходів на розмову, SMSабо навіть серфінг в Інтернеті. Дослідження, присвячене цій проблематиці, провела компанія AT&T. Виявилося, що 61% водіїв під час їзди набирають текстові повідомлення за кермом, 33% користуються поштою, 28% використовують браузер, 27% гортають стрічку Facebook, 27 % знімають відео на телефон, 17% роблять селфі, 14% постять фото в Instagram, 10% спілкуються в чатах.
 
Надсилання або читання повідомлень змушує водіїв відвести погляд від дороги, в середньому, на 5 секунд. При русі зі швидкістю 80 км на годину це означає, що водії проїжджають відстань рівну довжині футбольного поля майже наосліп. Не дивно, що використання смартфонів під час керування в 6 разів частіше призводять до аварійних ситуацій, ніж водіння під впливом алкоголю.
 
Згідно з даними Національної ради безпеки США, використання смартфону під час водіння призводить до 1,6 мільйонів аварій щорічно. За їхніми ж даними приблизно 660 000 водіїв використовують свої мобільні телефони під час руху, а відволікання на повідомлення чи дзвінок під час керування автомобілем стає причиною близько 25% аварій. Отже, використання смартфонів за кермом є масовим явищем у всьому світі, яке призводить до непоправних наслідків.
 
«Ми завжди вважали питання культури поведінки на дорогах надзвичайно важливими, – прокоментував старт проекту маркетинг-директор «Хюндай Мотор Україна» Тарас Лопачак. – Цього року мета кампанії – акцентувати увагу суспільства на проблемі використання смартфонів на дорозі. Ми дуже вдячні відомим в Україні медіа-діячам, які взяли участь у цьогорічному проекті, за те, що вони поділяють наші погляди та готові донести основну ідею кампанії до пересічних громадян. Також ми раді розширенню географії проекту H-Road:  наші колеги з Сербії присвятили кампанію тематиці обов’язкового використання дитячих автокрісел, а у Казахстані – питанням формування культури безпечної поведінки дітей на дорогах. Але дуже важливо, що всі проекти H-Road об’єднує турбота про водіїв та пішоходів».
 
Деталі проекту в Україні, Казахстані та Сербії можна прочитати на сайті hroad.org.