Відправити в музичну школу чи присвятити весь час навчанню у ЗОШ: 3 думки експертів

Освітній проект «Відкривай Україну» який в цьому році зібрав більше 1000 шкіл-учасників дізнавався, чи заважає позашкільна та неформальна освіта вчитися на «відмінно».

Микола Скиба експерт напрямку "Освіта" Українського інституту майбутнього вважає, що додаткові заняття сприяють всебічному розвитку. Справа в тому, що при зміні інтелектуальної діяльності задіяні різні нейронні кластери. Це активізує швидкість сприйняття інформації і реагування на неї. Найкраще дітям підходить сценарно продумана активність.

Наприклад, така, яка потребує роботи у команді. Тут дитина вчиться взаємодіяти з оточенням та реагувати на зміну завдань та ролей. Найкраще всього у плані позашкільного розвитку - у великих містах. Наявність гуртків, музеїв чи бібліотек, що проводять додаткові активності, притягує щонайменше 15-20% школярів.

У районних центрах та малих містах - ситуація інша. У дітей, як правило, немає такого "центру тяжіння", де б вони прагнули проводити дозвілля. Тому, таких школярів варто долучати до конкурсів та проектів. «Відкривай Україну» як раз таки фокусується на учнях з малих населених пунктів.

Призери минулого року долучилися до впровадження змін у містах. Так, наприклад, у місті Мала Виска, що на Кіровоградщині, за два тижні відкривають свій арт-простір – будиночки на деревах.

Доктор психології Віктор Вус вважає, що будь-які види інтелектуальної діяльності сприяють когнітивному розвитку дитини. Однак слід взяти до уваги, що поняття "шкільна успішність" є соціальним поняттям.

Саме локальний соціум визначає критерії "успішності" чи "неуспішності", а не участь у гуртках чи додаткових заняттях.

А ось авдіївський педагог Тетяна Перевєрзєва вважає, що рівень втомлюваності та якості навчання залежить від психологічних чинників: «Я думаю, що якщо дитина має внутрішню мотивацію для додаткових інтелектуальних занять, то рівень її втомлюваності буде допустимий ( за умови балансу відпочинку, стосунків в родині).

 Діти, які мають загальну низьку мотивацію до будь- якого навчання можуть мати високий рівень втомлюваності і від звичайних уроків в школі( факт з моїх спостережень: на мотивовані до навчання діти частіше хворіють). Додаткові інтелектуальні заняття як правило позначаються на успішності або в бік покращення, або стабільності»