Як агентствам зменшити вплив коронавірусу на їх роботу. Досвід та рекомендації європейських колег

Всеукраїнська рекламна коаліція уважно відслідковує не тільки перебіг подій в Україні, пов’язаних з поточним моментом, але й активно спілкується зі своїми європейськими колегами, які за останні кілька тижнів спостерігають значні зміни в галузі, внаслідок впливу коронавірусу.

В зв’язку з цим SIINDA Academy разом з партнерами DUDA та EACA (Європейська асоціація комунікаційних агентств) запропонували список заходів, які необхідно вжити агентствам для зменшення впливу коронавірусу на їх діяльність.

З ціллю пом’якшення впливу на бізнес від COVID-19, агентствам необхідний комплексний погляд на різні складові бізнесу – працівників, клієнтів, їхнє ком’юніті, фінансові питання та бізнес в цілому. Ось 20 речей, які необхідно врахувати:

Працівники:
  • Встановіть політику лікарняних листів
  • Підготуйтеся до кадрового голоду та перебоїв у персоналі
  • Розумійте наслідки дистанційної роботи  
Клієнти

Зверніться до клієнтів, якщо ви можете надати додаткові послуги, що допоможуть їм у зміні структури бізнесу
Якщо у вас є можливість зробити це, подумайте про продовження термінів оплати для клієнтів, які, можливо, відчувають труднощі під час потенційного спаду

Ком'юніті

Знайдіть способи підтримки своєї громади, якщо це можливо (наприклад, Amazon знаходить способи підтримки місцевих підприємств поблизу їхнього кампусу, на діяльність яких вплинув факт зменшення кількість працівників Amazon, які приходять до офісу)

Фінанси
  • Зменшить опік грошей
  • Вивчіть кредити та кредитні лінії зараз, і застосуйте, якщо це має сенс
  • Будьте в курсі урядової підтримки, якщо вона є у вашому регіоні (наприклад, Японія заявила, що надаватиме кредити без відсотків малому бізнесу, а Італія призупиняє іпотечні платежі)
  • Перемістіть клієнтів на річні плани
  • Перемістіть клієнтів на дохід, який постійно переглядається
  • Спробуйте запропонувати знижки на передоплату майбутніх витрат (наприклад, запропонуйте знижки на подарункові карти або подарункові сертифікати)
Загальні питання
  • Вивчіть ланцюги постачання продуктів і послуг на предмет можливих збоїв
  • Якщо ваша клієнтська база проживає за межами міста, знайдіть способи запропонувати послуги місцевим клієнтам
  • Якщо у вас є партнери або підрядники, які будуть простоювати, вивчіть їхні додаткові послуги, які ви могли б отримати від них, якщо ваш бюджет дозволяє
  • Оновіть майбутні контракти (та поточні, якщо це можливо), щоб включити платіжне застереження у разі порушення планових послуг
  • Нагадайте про себе, щоб переконатися, що ваші клієнти в першу чергу згадають вас, якщо вони будуть потребувати релевантних за вашою діяльністю послуг
  • Якщо вашу послугу можна доставити в рамках району (наприклад, ресторани, інші дрібні товари), і ви наразі не співпрацюєте зі службою доставки, зробіть це
  • Знайдіть нові варіанти обслуговування, які додають почуття довіри до вашої послуги (наприклад, працівники служб доставки почали пропонувати "безконтактну доставку їжі")
  • Якщо у вас "фізичне" місце розташування, забезпечте дезінфікуючі серветки та засоби для дезінфекції рук на входах та інших місцях контакту  
Дії, які агентства можуть вживати для клієнтів малого бізнесу та разом із ними

Наступні кілька тижнів (або довше, якщо буде необхідність), ймовірно, будуть досить мінливими. Якщо ваше агентство надає послуги підприємствам малого та середнього бізнесу, то нижче представлені декілька речей, які ви можете їм запропонувати:
  • Агентства можуть допомогти малому та середньому бізнесу підготуватися до активних онлайн-транзакцій в зв’язку з зменшенням фізичного відвідування магазинів
  • Додайте можливості для планування (або перепланування) особистих зустрічей
  • Додайте можливості для онлайн замовлення та доставки, якщо це можливо
  • Додайте онлайн-платежі та можливості онлайн-транзакцій на існуючих сайтах
  • Створюйте більше цифрового контенту – статті, відео, подкасти
  • Якщо ви створюєте цифрові активи, прискорить їх створення, публікацію та розповсюдження, якщо у вас є можливість це зробити
  • Залучайте більше соціальних медіа та онлайн спільнот
  • Якщо бізнес сповільнюється, скористайтеся можливістю та попрацюйте з ними, щоб використати час простою, щоб підготуватися до того часу, коли бізнес знову почне працювати:
  1. Оновіть свій веб-сайт
  2. Оновіть візуалізацію
  3. Створіть шаблони для електронних розсилок
  4. Подбайте про технічне обслуговування
Хоча жоден чекліст не є вичерпним у часи великої невизначеності, наведені вище пункти є базовою інструкцією, з якої можна починати і допрацювати враховуючі специфіку власного бізнесу.

Бережіть себе та свій бізнес.
Щиро ваша, ВРК
sostav.ua