Різдвяні онлайн-продажі продовжують зростати – RTB House

Чорна п'ятниця – один із найважливіших днів для індустрії електронної комерції, може й закінчилась, та попереду Різдво – найбільший сезон покупок року. Як показує аналіз RTBHouse, у грудні маркетологи мають можливість виконати значні плани продажів, зокрема, цього тижня. Та що цікаво, середина грудня характеризується різким падінням збуту. А одразу після Різдва споживачі знов частіше відвідують інтернет-магазини і здійснюють покупки. У дослідженні також приділено увагу поведінці українських інтернет-користувачів у цей період.

RTBHouse– глобальна компанія, що розробляє надсучасні технології ретаргетингу на базі алгоритмів глибокого навчання для провідних рекламодавців, дослідила поведінку інтернет-користувачів у грудні під час одного з найгарячіших періодів онлайн-шопінгу. Для аналізу використовувалися агреговані дані кампаній у країнах Європи, Латинської Америки, Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Близького Сходу та Африки, а також США.

Користувачі у грудні, швидше за все, відвідуватимуть інтернет-магазини та здійснюватимуть покупки за два тижні до Різдва за григоріанським календарем (далі у статті йдеться саме про 25 грудня, якщо не зазначено інакше). Наприклад, минулого року онлайн-продажі досягли свого максимуму 12 грудня. Тоді споживачі заходили в інтернет-магазини на 19% частіше у порівнянні із середньомісячним показником, а покупки збільшилися навіть на 50%, ніж у середньому у грудні. В той же час в Україні ситуація виглядала дещо інакше. Піковим днем стало 18 грудня: частота відвідування інтернет-магазинів виросла на 7% у порівнянні із середньомісячним показником, а покупки збільшилися на 35%, ніж у середньому у грудні. Це зумовлено тим фактом, що святкування Різдва припадає в Україні вже на січень.

За даними RTB House, у другій половині грудня, приблизно за тиждень до Різдва, частота відвідувань інтернет-магазинів та онлайн-продажі неухильно зменшуються і сягають найнижчого рівня напередодні Різдва. У цей час користувачі відвідують магазини майже на 23% менше, ніж в середньому у грудні. Кількість продажів також нижча за середній показник у цьому місяці майже на 56%. Святкування Нового року перед Різдвом сформувало специфіку України -  днем «затишшя» стало 31 грудня: показник відвідування інтернет-магазинів впав на 40% у порівнянні з середньомісячним, а покупок було здійснено на 70% менше, ніж в середньому у грудні відповідно.  

«Як ми бачимо, у грудні онлайн-покупці зазвичай купують більше у першій половині місяця, а не в останній момент. І частіше у звичайних магазинах, – зазначає Олександр Марусяк, головний менеджер з розвитку бізнесу RTB House в Україні. – Тому варто вдаватися до конкретних дій, щоб утримувати аналогічний рівень залученості користувачів та стимулювати загальний приріст продажів. Святковий сезон також є прекрасною можливістю подбати про тих клієнтів, які кілька тижнів тому відвідали ваш магазин і не здійснювали покупок протягом якогось часу, зокрема під час Чорної П’ятниці. Встановлення довгострокових відносин із покупцями та стимулювання повторних покупок – кінцева ціль для більшості маркетологів. Не забудьте виділити бюджет для покупців, які проявляли активність нещодавно. Одразу після 24 грудня зростає терміновість, і пізні покупці можуть скласти досить значну частку грудневої виручки. Слід пам’ятати, що цього року 25 грудня буде вихідним днем і це безпосередньо вплине на купівлю подарунків в Інтернеті».

Кількість відвідувань інтернет-магазинів та кількість покупок починають поступово зростати після 24 грудня (Святвечора за григоріанським календарем). Наприклад, 27 грудня користувачі відвідували інтернет-магазини на 3% частіше у порівнянні з середньомісячним показником, а їхні покупки зростали більше ніж на 3% у порівнянні з грудневим середньомісячним показником. Для періоду одразу після Святвечора це максимальні показники.
 «Зростаюча кількість відвідувачів та конверсії після Різдва можуть бути пов'язані з початком новорічних продажів, що є ще одним гарячим сезоном для онлайн-шопінгу. Тому варто планувати рекламні витрати відповідно до тенденцій в онлайн-покупках. Персоналізований ретаргетинг є важливим інструментом, що дозволяє максимально точно індивідуалізувати рекламні повідомлення протягом усього періоду. Завдяки технологіям штучного інтелекту та алгоритмам глибокого навчання, що застосовуються для ретаргетингу, маркетологи можуть забезпечити показ банерів для кожного окремого клієнта саме з тими продуктами, яких вони найбільше потребують», – додає Олександр Марусяк.

Якщо аналізувати поведінку покупців у січні, то минулого року в Україні максимальних показників було досягнуто 10 січня: відвідування інтернет-магазинів зросло на 14% у порівнянні з середньомісячним показником, а покупки зросли на 25%, ніж в середньому у січні. Навпаки, найспокійнішим днем виявилося 6 січня – передсвяткова атмосфера переклалася і на e-commerce. Тоді відвідування інтернет-магазинів знизилося на 28% у порівнянні середнім місячним показником, а продажі були нижчі на 47%, ніж у середньому у січні. 
 
--
*агреговані дані за грудень 2017 р.