XIV рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів

Традиційно навесні МАМІ проводить дослідження, які показують загальну динаміку ринку та рейтинг агентств маркетингових сервісів згідно доходів.

Дані формуються за анкетами агентств-членів МАМІ, які підтверджені офіційними фінансовими звітами та незалежним аудитом. Завдяки цим об'єктивним даним ми можемо зрозуміти загальні зміни обсягу ринку маркетингових послуг, динаміку кожної категорії та місце на ринку учасників рейтингу.

Динаміка ринку 2019-2020

Зрозуміло, що минулий рік не був звичайним. Втім, який з минулих років останнього двадцятиріччя можна назвати «типовим»? Отже, динаміка ринку відзеркалює політичні, економічні, глобальні процеси, що впливають на країну і галузь.

Згідно з даними, загальний обсяг ринку виріс на 2-7%. Агенції, що беруть участь у щорічному рейтингу, ротуються. Тому якщо враховувати дані 25 учасників у 2019 й 26 учасників у 2020 році, загальний обсяг ринку-2020 - 2,896,397.67 тис. грн, що на 7% більше ніж у 2019. Дослідження тих самих 22 учасників, що брали участь в обох рейтингах, показують 2,701,341.66 тис. грн у 2020 році, що на 2% перевищує рік 2019.


 
Але, зважаючи на індекс інфляції 2020/2019 – 5%, стане очевидним, що зростання ринку об'єктивно не було, а відсотки свідчать про інфляційні процеси. Це й зрозуміло: пандемія поставила під загрозу багато напрямків маркетингових сервісів. Але відсутність падіння – дуже оптимістичний знак, що галузь попри все живе та працює.

Стратегічний висновок 2020 – нам вдалося зберегти ринок, клієнтів, персонал, активність. Навіть аналітика за напрямками маркетингових сервісів показує, що все не так погано: лідує trade marketing, активно працює consumer marketing, певні зусилля у програмах лояльності та подіях. Доволі чесна картина демонструє, що  навіть у кризу бізнес стимулює торговельні канали, не втрачає зв'язку зі споживачами, підтримує емоційний контекст спілкування


 
Рейтинг агенцій: що змінилося?

Загалом перша група не зізнала великих змін. Digital Chain піднялись на другу ступінь з п'ятої, Havas Engage та All Motion Group посіли третє та четверте місце.
 
Друга група демонструє деяку ротацію. До неї увійшов Prospects Ukraine з першої групи, скоріше, це сезонний фактор. LEX Marketing та Pulse з активним trade напрямком покращили свої позиції. Новий учасник - POS Media Ukraine.
 
У третій групі TWIGA Ukraine (перейшли з другої), Clever Force та Talan Communications, і новий учасник – Fresh Marketing.

Четверта та п'ята групи майже не змінилися, є невеликі коливання у доходах, але загалом диспозиція така сама, як і у попередньому році. Є два нових агентства.
 
У таблицях рейтингу представлена детальна детальна інформація про діяльність учасників рейтингу в 2020 році, а саме: клієнтів, послуги, розподіл проектів за видами маркетингових сервісів та трейд-проектами.
 
ВИСНОВКИ 2020


Дуже позитивний знак – що обсяг ринку майже не змінився, і лист учасників ринку не зазнав втрат. Під час глобальної пандемії, коли великі  міжнародні компанії скорочують бізнес, українська галузь маркетингових сервісів живе, працює, дихає попри все. Обмеження активностей у рітейлі, заборони проведення заходів вплинули на можливість зростання доходів агенцій та ринку в цілому, але ми нікого не втратили та не зупинилися.

 Очевидно, що у черговій кризовій ситуації, які вже стають звичними в українських реаліях, креативні люди маркетингу винайшли нові технології стимулювання споживчої активності. Рекламодавці активно відреагували на пропозиції агентств – маркетингова активність працює на користь бізнесу, агентствам, споживачам.

Варто зазначити, що 2019 – 2020 рік був ще одним іспитом сили, креативності, стійкості. Усі агентства склали цей іспит на «відмінно». Тепер є впевненість, що будь-які зміни, навіть глобального масштабу, не зупинять наш розвиток, а лише відкриють в нас новий потенціал.
 
Таблиця 1. Рейтинг агентств згідно доходів у 2020 році.

Позиція
в 2020р.
Назва агентства % МС Динаміка зміни доходу в порівнянні з 2019р. Позиція та дохід
в 2019р.
Група 1. Дохід (виручка) від реалізації 200-450 млн. грн.    
1 ADSAPIENCE 99,5% 1 200-510
2 Digital Chain 40% 5 100-200
3 Havas Engage 95% 2 200-510
4 All Motion Group 92% 3 200-510
Група 2. Дохід (виручка) від реалізації 100-200 млн. грн.    
5 Prospects Ukraine 100% 4 100-200
6 LEX MARKETING 85% 10 100-200
7 TEAM247 100% 6 100-200
8 Pulse Marketing Agency 100% 12 100-200
9 BRIK 80% 9 100-200
10 Paradigm Group 95% 7 100-200
11 POS Media Ukraine 98% не брали участь    
12 TMSCo 100% 11 100-200
Група 3. Дохід (виручка) від реалізації 40-100 млн. грн.    
13 Clever Force 100% 19 20-40
14 TWIGA Ukraine 91% 8 100-200
15 Talan Communications 100% 13 40-100
16 Fresh Marketing 99% не брали участь    
Група 4. Дохід (виручка) від реалізації 20-40 млн. грн.    
17 РК "Радуга" 77% 15 40-100
18 FreeBrand 90% не брали участь    
19 SEVEN Group 95% 17 20-40
20 Promotion Technologies 80% 18 20-40
21 LIONCOM.pro 83% 16 40-100
Група 5. Дохід (виручка) від реалізації 8-20 млн. грн.    
22 Adbakers 70% 21 20-40
23 ARR (Agency of real results) 90% 23 1,5-20
24 Profi ads 50% 20 20-40
25 Agensi 55% не брали участь    
26 MEX a member of Havas 70% 22 1,5-20
 
Таблиця 2. Ключові послуги та клієнти агентств-учасників рейтингу в 2020 році.

Позиція
 в 2020р.
Назва агентства Ключові послуги Основні клієнти 2020
Група 1. Дохід (виручка) від реалізації 200-450 млн. грн.  
1 ADSAPIENCE Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, PR MasterCard, Philip Morris Ukraine, Київстар
2 Digital Chain Consumer marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, Media Planning and Buying, PR Parimatch, Betwinner, BAT, Raketa, Paymega
3 Havas Engage Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, Аутстафінг Mondelēz Ukraine, Visa International Service Association, Electrolux, L'Oreal, Imperial Tobacco Ukraine, JDE Ukraine
4 All Motion Group Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, Media Planning and Buying, PR Nestlé, L'Oreal, Coca-Cola, Bacardi-Martini Ukraine, Arterium, Japan Tobacco International, Leroy Merlin
Група 2. Дохід (виручка) від реалізації 100-200 млн. грн.
5 Prospects Ukraine Consumer marketing, Loyalty marketing, Customer Experience Management Mastercard, JTI Belarus, Мегого, та ін.
6 LEX MARKETING Trade marketing, Аутстафінг GlaxoSmithKline, Henkel Beauty Care, Beiersdorf, Evyap, Essity, Strauss Group,  Конти, КОМО Україна, Маревен Фуд Європа
7 TEAM247 Trade marketing Philip Morris, Nestle, Unilever, ПБК "Радомишль", L’Oréal
8 Pulse Marketing Agency Consumer marketing, Trade marketing JTI, Carlsberg, Unilever, KimberlyClark, Syngenta, АТБ, МХП, Bunge, Кормотех, Henkel
9 BRIK Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services Ельдорадо, Данон, Shell, HPE
10 Paradigm Group Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, Medical marketing, Contact Center, Software development and support, Outstaffing British American Tobacco Ukraine, Київстар, GlaxoSmithKline, Abbott Laboratories S.A., AGCO International, Bayer Ukraine, Sony Ukraine, Bosch Ukraine, Новофарм-Биосинтез, Santen, Takeda, Hansgrohe, Laminam, Ойкос, Terra Food Group
11 POS Media Ukraine Consumer marketing, Trade marketing, Creative Services, Рішення для носіїв цифрової реклами для B2B та B2C Nestle, Coca-Cola, Mars, Sandora, Bacardi-Martini, Pernod Ricard, JDE, Mondelez, МХП, Danone, Reckitt Benckiser
12 TMSCo Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship Johnson & Johnson, Biocodex, AB InBev Efes, MCDonald’s, Philip Morris International, Gulliver, Watsons
Група 3. Дохід (виручка) від реалізації 40-100 млн. грн.
13 Clever Force Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship Reckitt Benckiser,   JTI, Bacardi-Martini Ukraine, GSK, Nutricia
14 TWIGA Ukraine Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, PR, Digital solutions PepsiCo Ukraine, Bella-Trade, Johnson & Johnson Ukraine, Ancor, Servier Ukraine, VISA, ПУМБ, Amway, SELENA Ukraine
15 Talan Communications Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing Vodafone,  Nestle, Nemiroff, Перша Приватна Броварня,  Danone
16 Fresh Marketing Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services AB InBev Efes, Acer, Huawei, Microsoft, Orderry, Syngenta, Wix, ПриватБанк
Група 4. Дохід (виручка) від реалізації 20-40 млн. грн.
17 РК "Радуга" Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, Аутстафінг Avon Ukraine, Coca-Cola Ukraine, Укртелеком, АТ «Фармак», Асканія-Трейдінг, 11 ДПРЗ ГУ ДСНС України, ГО «МФ «Взаєморозуміння та толерантність», Агрітім Канада Консалтинг ЛТД
18 FreeBrand Consumer marketing, Trade marketing, Creative Services Pepsico, Mastercard, Campari
19 SEVEN Group Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, PR British American Tobacco Ukraine, Nestle, ASBIS, IDS BORJOMI, AMD, Фармак, Danone, DELL, Farmasi, Heel, Kingston, MSI, My Business Consulting, BASF, ADAMA, NUSEED, Bayer, FMC, Corteva, Agropoint Solutions, Green Fort,  Київський Міжнародний Контрактовий Ярмарок, Bosch, UGEARS
20 Promotion Technologies Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, Influence marketing Mareven Food, Hasbro, Disney, Альфа Банк
21 LIONCOM.pro Consumer marketing, Event marketing & Sponsorship, PR Foxtrot, MHP, Sota, Ceetrus, Customertimes, Billa, APK-Invest, KONICA MINOLTA, Dnipro-M, Ringoo, Сільпо, ЦУМ, Leroy Merlin, CCC, Md-Fashion, Watsons, Укртелеком, LC Waikiki, AEROMALL, Karcher, KFC, Molokoferma, Titan Machinery, Asbis
Група 5. Дохід (виручка) від реалізації 8-20 млн. грн.
22 Adbakers Consumer marketing, Loyalty marketing, Creative Services SunInBev, DTEK, Raiffeisen Bank, Apple, JTI, Unilever
23 ARR (Agency of real results) Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, Media Planning and Buying, PR Campari Group, Colgate-Palmolive
24 Profi ads Event marketing & Sponsorship, Creative Services, Media Planning and Buying Mitsubishi Motors Ukraine, Suzuki, Правекс Банк, Корпорація Біосфера, Yves Rocher, Mary Kay, Ocean Plaza, Караван Outlet
25 Agensi Consumer marketing, Trade marketing, Event marketing & Sponsorship, Creative Services, PR Oriflame, Loreal, Bolt, Royal Canin
26 MEX a member of Havas Consumer marketing, Event marketing & Sponsorship, Loyalty marketing, Creative Services, PR, Digital, Content Marketing, Non-Traditional Marketing Vodafone, Volia, Нова Пошта, Sanofi, Фармак
 
Таблиця 3.  Розподіл доходів агентств-учасників за сегментами в 2020 році.

Trade marketing Consumer
marketing
Event marketing & Sponsorship Loyalty marketing
41% 34% 15% 9%
1 LEX MARKETING ADSAPIENCE Digital Chain Prospects Ukraine
2 Havas Engage Digital Chain ADSAPIENCE All Motion Group
3 TEAM247 Havas Engage All Motion Group TMSCo
4 POS Media Ukraine Pulse Marketing Agency Fresh Marketing Adbakers
5 All Motion Group BRIK LIONCOM.pro Paradigm Group
6 ADSAPIENCE Freebrand TMSCo TWIGA Ukraine
7 Paradigm Group All Motion Group Havas Engage Promotion Technologies
8 Pulse Marketing Agency TWIGA Ukraine Profi ads Freebrand
9 Clever Force Promotion Technologies BRIK Talan Communications
10 BRIK TMSCo TWIGA Ukraine Fresh Marketing
11 TMSCo Prospects Ukraine РК "Радуга" MEX a member of Havas
12 TWIGA Ukraine Paradigm Group Talan Communications  
13 РК "Радуга" Fresh Marketing agensi  
14 Talan Communications SEVEN Group Paradigm Group  
15 SEVEN Group Talan Communications Clever Force  
16 ARR (Agency of real results) Adbakers MEX a member of Havas  
17 Promotion Technologies Clever Force Promotion Technologies  
18 Freebrand MEX a member of Havas ARR (Agency of real results)  
19 Fresh Marketing LIONCOM.pro    
20 agensi ARR (Agency of real results)    
21   agensi    
22   РК "Радуга"    
23   POS Media Ukraine    
 
Таблиця 4.  Розподіл доходів агентств-учасників за послугами Trade marketing в 2020 році.

Мерчандайзинг Програми стимулювання продавців Інші польові роботи
 (консультанти біля полиць, аудити та т.ін.)
Trade promo
40% 17% 24% 19%
1 TEAM247 Paradigm Group Havas Engage POS Media Ukraine
2 LEX MARKETING Clever Force ADSAPIENCE All Motion Group
3 Havas Engage ADSAPIENCE BRIK TWIGA Ukraine
4 All Motion Group TMSCo LEX MARKETING SEVEN Group
5 Pulse Marketing Agency Pulse Marketing Agency All Motion Group Pulse Marketing Agency
6 РК "Радуга" All Motion Group Pulse Marketing Agency ADSAPIENCE
7 Paradigm Group Talan Communications TMSCo Havas Engage
8 TMSCo Havas Engage Talan Communications ARR (Agency of real results)
9 Clever Force TWIGA Ukraine Clever Force Freebrand
10 Talan Communications BRIK TEAM247 BRIK
11 TWIGA Ukraine ARR (Agency of real results) Paradigm Group Talan Communications
12 POS Media Ukraine Promotion Technologies TWIGA Ukraine Clever Force
13   РК "Радуга" POS Media Ukraine Fresh Marketing
14     РК "Радуга" Promotion Technologies
15       agensi
16       Paradigm Group
17       РК "Радуга"
 

***
Міжнародна Асоціація Маркетингових Ініціатив (МАМІ) www.mami.org.ua — офіційна галузева організація ринку маркетингових сервісів, об’єднує 40 агентств. Створена 19 травня 2006 року.
Мета Асоціації — сприяти високому розвитку рекламного бізнесу, стимулювати конкуренцію і поліпшити професійний рівень компаній, які використовують маркетингові послуги.
МАМІ здійснює ряд проектів: публікує прогнози розвитку ринку, проводить дослідження, складає рейтинги агентств маркетингових сервісів по креативності та доходам, організовує освітні заходи для початківців і досвідчених фахівців галузі та багато іншого.