Рейтинг креативності (Creativity & Craft) маркетингових агентств формується МАМІ на основі балів, отриманих агентствами за нагороди на рекламних фестивалях і конкурсах протягом фестивального сезону. Список фестивалів і конкурсів визначаються на один фестивальний сезон. Умовний початок і кінець сезону традиційно визначаються датами Ukrainian Creative Awards / Stories (з 1 червня поточного року по 1 червня наступного року). В рейтингу приймають участь тільки члени МАМІ.
Рейтингові бали в Creativity & Craft ранкінгу отримують тільки учасники, що зазначені в конкурсній заявці, тобто виключно ті, хто подав свою конкурсну роботу. Другим агентствам та іншим учасникам творчих команд бали не нараховуються. Залікові бали не дублюються, не діляться.
Для Creativity & Craft рейтингу встановлюється єдиний (загальний) список фестивалів і конкурсів. Незалежно від спеціалізації конкурсів або агентств.
Всі нагороди розраховуються за єдиною системою присвоєння балів без множення на коефіцієнти фестивалів. Фестивалям коефіцієнти не присвоюються.
Система начислення балів:
Shortlist – 2
Bronze – 4
Silver – 6
Gold – 8
Best of contest – 10
Grand Prix – 15
У разі отримання агентством спеціальних призів в залік рейтингу йдуть тільки спеціальні призи від журі = 1 бал. Спонсорські призи, глядацькі симпатії додаткових балів агентству не приносять.
У разі, якщо роботи з однієї рекламної серії (кампанії) отримують кілька нагород в одному конкурсі (категорії), то в залік рейтингу йде тільки найкращий результат - тобто, призові бали не додаються, за винятком Гран-Прі Фестивалю. Призові бали за Гран-Прі Фестивалю підсумовуються додатково.
Для фестивального сезону 2020/2021 наступний cписок фестивалів і конкурсів, бали яких йдуть в залік рейтингу Creativity & Craft, і визначаються міжнародним рейтингом WARC Creative 100, та доповнений ADC Europe, Epica Awards та українськими конкурсами:
Фестивалі, що увійшли до списку рейтингу Creativity & Craft, повинні відповідати таким принципам:
-
мати "кредитну історію", історію взаємин з українськими рекламними агентствами, участі та перемог на таких фестивалях; участі українських рекламістів в журі, і т.ін.,
-
престижність перемоги, нагород, "розкрученість" фестивалю в рекламному співтоваристві,
-
можливість перемогти, отримати нагородні бали,
-
територіальна доцільність, вплив безпосередньо на розвиток вітчизняного рекламного ринку,
-
прозорі правила оцінки робіт.
Число фестивалів в рейтингу має бути достатнім, щоб забезпечити можливість якомога більшій кількості агентств набирати призові бали, сприяти їх кількісній диференціації, тим самим, збільшуючи коректність "матриці спостережень". З іншого боку, оскільки число рекламних фестивалів і конкурсів в світі великий і постійно збільшується, тому кількісний ліміт до 20-ти фестивалів.
УВАГА! Рейтинг креативності (Creativity & Craft) маркетингових агентств не публікується, якщо кількість учасників менше 5 агентств.