В Україні, як і в усьому світі, штучний інтелект (AI) дедалі активніше впроваджується брендами у сфері реклами та маркетингу. Ця глобальна тенденція відобразилася і на рекламних фестивалях, де розвиток AI став одним із ключових нововведень 2025 року в конкурсних програмах Ukrainian Creative Awards/UCA. Розповідаємо, які конкурси та категорії з’явилися цього року, щоб відзначити найкращі приклади використання AI у рекламному креативі.
Інструменти та технології штучного інтелекту використовуються для генерації контенту, обробки та аналізу інформації про маркетингові кампанії, клієнтів, продажі, побудови прогнозів розвитку та вирішення інших завдань. Сьогодні за допомогою АІ бренди прагнуть не просто вижити, а й процвітати у світі, що стрімко змінюється.
Щоб відобразити цю тенденцію, Всеукраїнська рекламна коаліція, як організатор головних рекламних фестивалів креативності, значно розширила програму конкурсами та категоріями, присвяченими роботам із використанням AI. Це стосується перш за все програми Київського Міжнародного Фестивалю Реклами (КМФР) та Ukrainian Design: The Very Best Of.
-
Окремі конкурси на Київському Міжнародному Фестивалі Реклами 2025
КМФР, як найпрестижніший та найбільший рекламний фестиваль країни, виділив AI в окремі конкурси в блоках
Creative Communications та Craft/Technology.
Блок Creative Communications орієнтований на велику креативну ідею в різних дисциплінах і включає в себе 14 конкурсів та 198 категорій. Зокрема, одним із конкурсів в цьому блоці є конкурс Artificial Intelligence, відкритий для кампаній чи окремих робіт, які демонструють творче використання штучного інтелекту. Роботи повинні продемонструвати надихаюче та інноваційне впровадження штучного інтелекту як чудового прикладу співпраці між людською творчістю та штучним інтелектом. Цей конкурс включає в себе 8 категорій:
-
AI: Mediums/Campaigns– роботи на основі штучного інтелекту, та які були реалізовані як через різні окремі комунікаційних канали, так і як стандартна рекламна кампанія.
-
AI: Experience – ідеї/стратегії у розрізі споживчого досвіду бренду на основі штучного інтелекту у фізичному та/або цифровому середовищах.
-
Creative Use Of AI– творче використання різноманітних інструментів штучного інтелекту.
-
Use of Data– роботи, виконані на основі наборів даних, створених, перетворених або маніпульованих штучним інтелектом.
-
Innovation in AI – роботи, які демонструють використання штучного інтелекту в інноваційний спосіб.
Також до конкурсу включені такі категорії, як
Brave Idea, Tactical/Real-Time Response, Culture & Local .
У блоці Craft/Technology визначають креативну досконалість та блискуче виконання в ключових сегментах рекламного та комунікаційного продакшн процесу, а також творче використання технологій та технік, де технологія відіграє важливу роль у комунікації. Він предстален 12 конкурсами та 82 категоріями. Одним із нових конкурсів цього року у блоці є AI Craft, до якого можна подати роботи, що демонструють техніку та майстерність у використанні штучного інтелекту. Конкурс включає 5 категорій:
-
Art & Design– найкращі приклади використання штучного інтелекту як ключового компонента у генерації або покращенні загального вигляду роботи.