Оновлені прогнози розвитку рекламно-комунікаційного ринку України 2025

Традиційно за підсумками першого півріччя експерти Всеукраїнської рекламної коаліції переглядають свої грудневі прогнози річних об’ємів рекламно-комунікаційного ринку.
 
Велика шана та подяка Силам оборони України за можливість нашому ринку працювати та продовжувати його розвиток! Без них це було б неможливо…
 
Наше поточне бачення ринку 2025 року – це зростання на 16% vs. 2024, ми зменшили прогноз динаміки на 2% в порівнянні з грудневим прогнозом, в першу чергу за рахунок перегляду динаміки ринків ТБ та радіо реклами.

При цьому варто розуміти, що кінцевий результат 2025 року дуже залежить від того, чи будуть обстріли енергоструктури у вересні-грудні і, як наслідок, чи будуть відключення електроенергії:

  Підсумки 2024, млн грн Прогноз 2025 грудень, млн грн Прогноз 2025 серпень, млн грн Відсоток зміни 2025 до 2024, %
ТБ-реклама, всього 5 800 7 175 6 115 5%
Пряма реклама 5 300 6 500 5 565 5%
Спонсорство 500 675 550 10%
Digital ТБ 750 900 900 20%
Реклама в пресі, всього 387 435 464 20%
Національна преса 258 297 322 25%
в т.ч. спонсорство 62 71 71 15%
Регіональна преса 54 59 59 9%
Спеціалізована преса 75 79 83 11%
OOH Media, всього 4 626 5 742 5 989 29%
Зовнішня реклама 2 988 3 701 3 861 29%
Транзитна реклама 790 928 955 21%
DOOH 796 1 055 1 112 40%
Indoor реклама 52 58 61 17%
Радіо реклама, всього 1035 1295 1190 15%
Національне 680 875 815 20%
Регіональне 85 100 95 12%
Спонсорство 270 320 280 4%
Digital (Internet) Media реклама 17 208 19 240 19 789 15%
Всього рекламний медіа ринок 29 806 34 787 34 447 16%
 
 
Digital

IAB Україна провела у березні 2025 хвилю дослідження обсягів ринку інтерактивної реклами за власною методологією, що передбачає три послідовні етапи та крос-перевірку даних, наданих агенціями, паблішерами, продавцями CTV та дослідниками.

Саме такий підхід дозволяє оцінити ті бюджети, які неможливо верифікувати за допомогою паблішерів: Facebook, Instagram, Youtube тощо.

Серед основних драйверів ринку хочеться відзначити швидке зростання обсягів пошуку на SMM, для інших напрямків digital реклами зростають на рівні 15-20%.

Digital реклама Підсумки 2024, млн грн Прогноз 2025 грудень, млн грн Прогноз 2025 серпень, млн грн Відсоток зміни 2025 до 2024, %
Банерна реклама, оголошення в соціальних мережах, rich medіа 9 900 10 771 11 384 15%
Цифрове відео, вкл YouTube (без СТV) 7 308 8 469 8 404 15%
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ МЕДІА 17 208 19 240 19 789 15%
Пошук (платна видача в пошукових системах), включаючи частину GDN 20 228 28 403 28 403 40%
Інфлюенсер маркетинг 714 612 856 20%
SMM* 824 1 189 1 236 50%
SEO 1 876 1 789 2 251 20%
Інший диджитал 477 621 621 30%
ВСЬОГО ІНТЕРНЕТ РИНОК 41 327 51 854 53 156 29%
 
*містить частину медіабюджетів, розміщених через профільні агенції

ТБ

Не дивлячись на покращення позицій ТБ як медіа й зростання місячного охоплення, як наслідок покращення TVR на 3% в порівнянні з 2024, оптимістичний прогноз ринку прямої реклами в 2025, на жаль, не здійснився. Пояснень цьому багато й більшість з них не залежать від ТБ. Тут і продовження війни й зміни в законодавстві, які суттєво вплинули на найбільшу категорію рекламодавців «Фарма». Але факт залишається фактом і об’єм телевізійної реклами рік до року зросте лише на 5%, що суттєво менше попереднього прогнозу в 20%-25%.
Основна проблема полягає в скороченні кількості рекламодавців, особливо в сегменті «середніх» і «малих», які й мали стати драйвером зростання ринку, на який повернулися всі топові гравці.
Спонсорство, на жаль, теж не вийде на прогноз зростання в 35%. Фактична заборона  «бетінгу» на телебаченні суттєво скоротила бюджети цієї категорії і як наслідок вона, будучи другою в минулому році за активністю, впала на 70%. Треба зазначити, що кількість компаній, що активно використовує спонсорство залишається стабільною, але середня активність кампанії падає. Тому оптимістичним прогнозом для спонсорства буде 10% зростання, а ринок становитиме 550 мільйонів гривень.

Отже зміни будуть мінімальні й ринок зросте з 5,8 мільярдів гривень до 6,1 мільярда.

Digital TБ

Для цього сегменту прогноз лишається на рівні +20% до минулого року. Можна констатувати, що Digital ТБ дійсно став частиною як диджитальних кампаній, так ТБ кампаній для максимізації охоплення. Велика кількість спортивних подій, що транслюється на ОТТ-платформах лише сприяє розвитку цього медіа.

ООН

На протязі першого півріччя 2025 року зовнішня реклама продовжувала демонструвала стійкий тренд до зростання. Галузь прогнозує збільшення обсягів і в 2025 році, на рівні 29 %.

Прогнозовано, випереджаючи по темпах збільшення бюджетів на звичайних рекламо носіях, зростав сегмент DOOH. Після стабілізації ситуації з енергопостачанням підвищився обсяг реклами. Не зважаючи на війну з’являтись нові, цифрові рекламні конструкції, в тому числі і в регіонах. В 2025 році галузь прогнозує зростання цього сегменту на 40%.

Драйверами зростання є стабільний попит з боку системних рекламодавців.

Цілком природньо, в умовах стабілізації лінії фронту на сході та в умовах очікування позитивних результатів від перемовного тиску на агресора, виглядає практично довоєнна зайнятість рекламних площин, в 75-85% , в західних регіонах.

Це підштовхує ринок до зростання цін. Весняна компанія поточного року показали підвищення зайнятості в центральних і, навіть, в східних регіонах країни.

Завдяки роботі ІКЗР, провідних операторів були відновлені моніторинг в 15 містах. На ринку з’явились дослідження по цільових аудиторіях в 10 найбільших містах України.

Транзитна реклама

Уточнений прогноз на зараз +21% зростання по відношенню до 2024 року, тобто загальний прогнозований об'єм ринку в 2025 складе 955 млн грн.

ТОП клієнти ринку транзитної і транспортної реклами в 2025: Nestle, Kyivstar, Comfy, Aлло, Сільпо, Rozetka, PepsiCo, Цитрус, RIA, ПриватБанк, МХП, Квайссер Фарма, Кормотех, Сomfy.

Фактори зростання і покращення прогнозу:
  • Спостерігається високий рівень продажу більшості топових, мережевих позицій в метрополітені, в транспорті, в поїздах Інтерсіті. 100% заповненості по ряду позицій вже до кінця року
  • Нові клієнти або відновлення активності великих гравців після перерви (2022-2024 рік без активності)
  • Використання сплітів з традиційним ООН
  • Високий попит на Ambient, нестандартні, великі формати реклами – брендування транспорту, брендування поїздів метро і т.д.
  • Необхідність мультирегіональної комунікації у клієнтів з регуляцією тиску в залежності від регіону
  • Важливе значення м. Київ, тому використання на максимальному рівні місцевої рекламної інфраструктури та підвищений попит на рекламу на/в транспорті у великих обласних центрах – Львів, Дніпро, Одеса
Радіо

У першому півріччі 2025 року ринок радіореклами демонструє зростання в низці категорій, а прогноз на весь рік фіксується на рівні +15%.

Серед ТОП категорій залишаються: «ліки», «автотранспорт», «ювелірні вироби», «продовольчі товари».  
Протягом останніх трьох років стабільне зростання в першому півріччі демонструють такі категорії: «будівництво та ремонт», «оздоблювальні матеріали», «меблі та інтер’єр», «косметика», «зв’язок та комунікації», «алкогольні напої», «торгівля», «медицина», «нерухомість», «ТРЦ», «одяг та взуття».

Особливо варто відзначити категорію «страхування» — її бюджет за перше півріччя 2025 року перевищив сукупний бюджет за відповідні періоди попередніх чотирьох років.

Зростання демонструють передусім ті категорії, що відповідають на актуальний попит і пропонують продукти та послуги, які вирішують нагальні потреби тут і зараз.

Динаміка ринку, поява нових рекламодавців і ротація лідерів серед категорій формують сприятливі умови для подальшого зростання інвестицій у радіорекламу в другому півріччі.
 
Реклама в пресі

Експерти УАМБ відзначають дві важливі тенденції, які лежать в основі уточнення прогнозу обсягів реклами в періодичних медіа на 2025 рік.

По-перше, експерти УАМБ відзначають особливий попит рекламодавців на інвентар спеціалізованих медіа. Цей інструмент сьогодні привертає увагу багатьох рекламодавців.

По-друге, дуже важливим наголосом у розміщенні реклами в періодичних медіа є одночасне використання усіх платформ медіа, як регіональних так і національних – цифрових та друкованих. Мова про розміщення реклами одночасно і на цифрових платформах (вебсайт, платформи в соціальних мережах), і на традиційних друкованих.
Комбінація цих факторів та аналіз тенденцій у реальному розміщення стали підставою для уточнення, яке подає Експертна рада УАМБ в прогнозних показниках на 2025 рік і тепер ми очікуємо 20% зростання у цьому році.

МАМІ

За результатами півріччя експерти Міжнародної Асоціації Маркетингових Ініціатив (МАМІ) попередньо підтверджують дані прогнозів щодо розвитку ринку маркетингових сервісів у 2025 році, які були опубліковані у грудні 2024 року.

Але є коригування даних за 2024 рік після проведення аналізу Рейтингу агентств маркетингових сервісів згідно доходів. Цей рейтинг є основою для оцінки ринку МС та включає об'єктивне вимірювання обігу та динаміки розвитку ринку, рейтингування ключових компаній і дослідження тенденцій. Основні зміни в обсягах стосуються  Consumer та Event marketing, по цим напрямкам був значно більший ріст  +60%, і загалом загальне зростання ринку маркетингових сервісів у 2024 році збільшилося до +42%.

Зазначимо загальні тренди на 2025 рік:
  • Невелике зростання ринку – частково за рахунок активностей, частково під впливом інфляції, яка триватиме. Середньоочікуваний приріст – 20-30% у кожній категорії.
  • Дефіцит кадрів, проблеми з енергопостачанням.
  • Акцент – максимальна результативність у короткостроковій перспективі, колаборації, комплексні кампанії, кумулятивний ефект. Частина проєктів на підтримку існуючих досягнень, щоб їх не втратити.
  • Умови непередбачуваності, тобто максимальна гнучкість, планування й дії «короткими перебіжками».

Це дає підстави зберігати оптимістичний, але виважений прогноз на рівні +23% загального зростання ринку у 2025 році.

Маркетингові сервіси Оновлені підсумки 2024, млн грн Прогноз 2025 серпень, млн грн Відсоток зміни 2025 до 2024, %
Обсяг ринку МС, ВСЬОГО 5 023 6 246 23%
У тому числі:      
Trade marketing (Мерчандайзинг, Trade promo, Програми мотивації та контролю персоналу) 1 911 2 293 20%
Loyalty marketing  (Mailing, DB management, Contact-Center) 739 849 15%
Consumer marketing 1 121 1 402 25%
Event Marketing and Sponsorship 1 309 1 702 30%
 
 
Ігор Полосьмак, Наглядова Рада ВРК