Методика дослідження
Опис методики «Рейтингу агентств маркетингових сервісів України згідно доходів»
 
Мета рейтингу:
  • Підвищити прозорість ринку маркетингових сервісів в Україні для учасників ринку.
  • Дати об'єктивну оцінку обсягу ринку, тенденцій розвитку.
Об'єкт дослідження: результати діяльності агентств маркетингових сервісів в Україні за минулий рік. Під результатами діяльності агентств маркетингових сервісів розуміється сукупна річна виручка від реалізації (billing) згідно з класифікацією за видами маркетингових сервісів.
 
Задачі дослідження:
1. Визначити обсяг ринку маркетингових сервісів в Україні в грошовому вираженні.
2. Скласти національний рейтинг агентств, що надають маркетингові послуги в Україні, на підставі об'єктивних даних.
3. Скласти рейтинг агентств за видами маркетингових сервісів, на підставі об'єктивних даних.
 
Метод дослідження: аналіз статистичної звітності підприємств (Форма 2 «Звіт про фінансові результати»).
 
Терміни дослідження:
1. Формування рейтингу (збір даних) - лютий-травень.
2. Вихід рейтингу (публікація) - травень-червень.
 
Процес створення рейтингу ґрунтується на п'яти етапах:
 
1. Формування списку агентств-учасників рейтингу. Список формується на основі даних минулого року, даних експертів галузі, даних від нових агентств - членів МАМІ, які самостійно виявили бажання взяти участь у рейтингу. У рейтингу беруть участь виключно члени МАМІ.
 
2. Заповнення анкети учасниками рейтингу із застосуванням класифікації маркетингових сервісів за інструментарієм. Агентства заповнюють анкету, де вказують юридичні дані компанії і частку виручки від надання маркетингових сервісів. За бажанням учасники можуть об'єднати дані з декількох компаній, для цього потрібно надати документи, що підтверджують зв'язок компаній, і заповнити анкету із зазначенням даних по кожній з таких компаній. У цьому випадку компанії будуть відображені під одним ім'ям з сумарними показниками.
 
3. Отримання від учасників рейтингу - членів МАМІ копії (сканкопії) Форми 2 «Звіт про фінансові результати», завіреної печаткою компанії.
 
4. Складання рейтингу, із зазначенням місця учасника-рейтингу і проміжку доходу, використовуючи задекларовану виручку від реалізації (в гривнях) за формою 2 «Звіт про фінансові результати» кожної компанії.
 
5. Проведення он-лайн опитування клієнтів. В результаті опитування уточнюються показники динаміки ринку маркетингових сервісів у цілому і по сегментах, також здійснюється валідізація даних агентств за структурою ринку. Список клієнтів, які включаються в опитування, формується на основі експертної оцінки МАМІ, і уточнюється з даних опитування агентств-учасників рейтингу. На підставі цих даних проводиться опитування ключових клієнтів ринку маркетингових сервісів. Конфіденційність цієї інформації гарантується.
 
6. Верифікація даних агентств ТОП-5 (і не тільки) рейтингу згідно доходів. Незалежний аудитор МАМІ перевіряє звітність агентства для підтвердження доходу від профільних видів діяльності в галузі маркетингових сервісів, заявленого агентством при заповненні анкети. МАМІ залишає за собою право призначити перевірку даних у будь-якого учасника рейтингу.
 
За підсумками дослідження формується загальнонаціональний рейтинг агентств маркетингових сервісів.
У рейтинг агентств маркетингових сервісів за результатами збору даних, будуть включені виключно доходи агентства, отримані від профільних видів діяльності в галузі маркетингових сервісів, заявлені в Анкеті та підтверджені анкетою-опитувальником клієнтів. Результати рейтингу будуть опубліковані в ділових і спеціалізованих рекламних ЗМІ.
 
З питань участі звертайтесь до Тетяни Мехед, координатора проекту: mekhed@mami.com.ua, тел. +38 067 657 24 02.