За останній тиждень три великих компанії — клієнти агенції комунікацій «ВАРТО», — звернулися за рекомендацією з абсолютно ідентичним питанням. Всі вони змушені підвищити вартість своєї продукції. Питання звучало так: як правильно прокомунікувати зі споживачем на цю тему і чи варто це робити?
Відповідає CEO агенції комунікацій «ВАРТО» Наталія Холод:
«Перше, що ми радимо брендам у такій ситуації — не йти у виправдання. Найближчим часом інфляція спостерігатиметься у всіх категоріях виробництва, отже і ціни підвищуватимуться практично у всіх виробників. Частина компаній може зіграти у те, щоб якийсь час утримувати ціни й підвищити їх трохи пізніше, інша частина — підніме їх раніше. Якщо ціна у всіх представників ринку одночасно підвищуватиметься, немає сенсу виправдовуватися перед споживачем, розповідаючи про подорожчання окремих брендів.
Нашим клієнтам ми рекомендуємо працювати над посиленням піару та комунікацій свого продукту.
Споживач частіше обирає через емоції, тому раціональні аргументи на кшталт «дивися, нам важко, тому ми дорожчаємо» може й будуть почуті, але не сильно вплинуть на кінцевий вибір. Саме тому виробникам варто активізувати комунікацію та розповідати про переваги, які клієнти отримують, купуючи продукт. Треба хоча б трохи «підсолодити пілюлю» подорожчання додавши як емоційних, так і раціональних аргументів: наприклад, наголошувати, що якість продукту залишається на висоті, згадувати стабільні якості бренду, до яких звикли покупці, нагадувати як багато переваг отримує з брендом споживач тощо — комунікувати, комунікувати, комунікувати.
Рекомендуємо поставитися до підняття ціни на продукцію не як до інфоприводу, а як до факту. Адже у довгостроковій перспективі підняти ціни будуть змушені всі. Брендам-лідерам галузі одночасно з підняттям ціни потрібно обов’язково розробити та провести нагадувальну інформаційну компанію: допомогти споживачам пам'ятати про бренд та запевнити в правильності вибору саме вас».