Свідомі івенти. Прості кроки, як мінімізувати шкоду планеті й заробити + у карму

Будь-яка криза стимулює світ до потужних змін, і ця пандемія не стала винятком. Світовій івент-індустрії вона дала змогу пригальмувати, роззирнутися, усвідомити, що насправді важливо, переосмислити свій підхід до бізнесу й до того, що ми залишаємо після себе.

Зробити івенти екологічнішими й мінімізувати шкідливі наслідки для довкілля — не просто тренд, а логічний еволюційний крок і необхідність. Щодня по всьому світу відбуваються тисячі ділових, корпоративних, виставкових, спортивних, розважальних заходів різного масштабу, на яких витрачають мільйони кіловатів енергії й залишають тонни сміття.

Одним з основних принципів роботи нашої команди є екологічний підхід. Ми прагнемо до екологічності на всіх етапах — від створення ідей та їх утілення в життя до підтримання доброзичливої, «не токсичної» атмосфери в спілкуванні з колегами й підрядниками.

Прості кроки, які може робити кожен з нас, щоб стати трохи ближчим до свідомого івент-планування та зменшити шкідливий вплив на довкілля:

Кейтеринг
  • Раціональні замовлення.
    Замовляти рівно стільки їжі, скільки треба, щоб не було залишку. Це економить гроші клієнта, даючи змогу скоротити викиди CO2 від вирощування/виробництва продуктів, які опиняються в смітнику.
  • Правильний посуд.
    Використовувати скляний або керамічний посуд для подавання їжі та напоїв, а якщо це неможливо — одноразовий посуд, що розкладається, з натуральної сировини, наприклад кукурудзяного крохмалю.
     
  • Локальні продукти.
    Створювати різноманітне меню, яке, по-перше, збалансоване й відповідає принципам правильного харчування, а по-друге, приготоване з локальних продуктів, що глобально дасть змогу скоротити слід CO2 від транспортування «заморських» продуктів і їх зберігання.
Декор і роздаткові матеріали
 
  • Матеріали, що переробляються чи утилізуються.
    Використовувати картон, дерево, метал, ліквідний пластик (тобто той, що його можна переробити).
     
  • Відмова від виробництва пластикових матеріалів.
    Замість друкованих карт локацій, програм заходів та інших інформаційних матеріалів можна використовувати цифрові носії. Бейджі та інші матеріали з пластику замінюють на картонні без ламінації. 
     
  • Перероблювання, навіть ПВХ!
    Коли для виготовлення певних конструкцій і декорацій ПВХ є єдиною придатною сировиною і ви не маєте можливості замінити його на екологічніший матеріал, то знайти партнера, який приймає ПВХ на перероблювання, цілком можливо. Ми перевірили :)
Що робити з цим усім після заходу?
 
Усі матеріали, що залишаються після івентів, можна і треба перероблювати й утилізувати:
  • Картон і скло відправляти на перероблювання до спеціалізованих компаній і служб, наприклад «Україна без сміття» або Ecola. З ними можна домовитись і про вивезення сировини з локації.
  • Вінілові банери віддавати на апсайкл. З них виробляють сумки, рюкзаки, багаторазові бахили тощо.
  • Плівки й те, що не підлягає перероблюванню, передавати на високотемпературне спалювання. Найважливіше в цьому пункті — поступово зменшувати використання таких матеріалів, знаходячи екологічні альтернативи.
Під час планування заходу безліч чинників впливають на його екологічність. Найважливіше — вибрати цей вектор, свідомо стати на шлях зменшення шкідливого впливу. Не варто відразу вимагати від себе миттєвого переходу на «світлу сторону». Поступові кроки дадуть можливість клієнтам, партнерам й агенціям призвичаїтися до нових правил без стресу та серйозних фінансових витрат. Головне — почати! Пам’ятаймо, що море складається з крапель :)

Стаття написана під час нового температурного рекорду в Арктиці: 38-градусної спеки.
 
 
Уляна Антипенко, івент-директорка Havas Engage