
Будь-яка криза стимулює світ до потужних змін, і ця пандемія не стала винятком. Світовій івент-індустрії вона дала змогу пригальмувати, роззирнутися, усвідомити, що насправді важливо, переосмислити свій підхід до бізнесу й до того, що ми залишаємо після себе.
Зробити івенти екологічнішими й мінімізувати шкідливі наслідки для довкілля — не просто тренд, а логічний еволюційний крок і необхідність. Щодня по всьому світу відбуваються тисячі ділових, корпоративних, виставкових, спортивних, розважальних заходів різного масштабу, на яких витрачають мільйони кіловатів енергії й залишають тонни сміття.
Одним з основних принципів роботи нашої команди є екологічний підхід. Ми прагнемо до екологічності на всіх етапах — від створення ідей та їх утілення в життя до підтримання доброзичливої, «не токсичної» атмосфери в спілкуванні з колегами й підрядниками.
Прості кроки, які може робити кожен з нас, щоб стати трохи ближчим до свідомого івент-планування та зменшити шкідливий вплив на довкілля:
Кейтеринг
-
Раціональні замовлення.
Замовляти рівно стільки їжі, скільки треба, щоб не було залишку. Це економить гроші клієнта, даючи змогу скоротити викиди CO2 від вирощування/виробництва продуктів, які опиняються в смітнику.
-
Правильний посуд.
Використовувати скляний або керамічний посуд для подавання їжі та напоїв, а якщо це неможливо — одноразовий посуд, що розкладається, з натуральної сировини, наприклад кукурудзяного крохмалю.
-
Локальні продукти.
Створювати різноманітне меню, яке, по-перше, збалансоване й відповідає принципам правильного харчування, а по-друге, приготоване з локальних продуктів, що глобально дасть змогу скоротити слід CO2 від транспортування «заморських» продуктів і їх зберігання.
Декор і роздаткові матеріали
-
Матеріали, що переробляються чи утилізуються.
Використовувати картон, дерево, метал, ліквідний пластик (тобто той, що його можна переробити).
-
Відмова від виробництва пластикових матеріалів.
Замість друкованих карт локацій, програм заходів та інших інформаційних матеріалів можна використовувати цифрові носії. Бейджі та інші матеріали з пластику замінюють на картонні без ламінації.
-
Перероблювання, навіть ПВХ!
Коли для виготовлення певних конструкцій і декорацій ПВХ є єдиною придатною сировиною і ви не маєте можливості замінити його на екологічніший матеріал, то знайти партнера, який приймає ПВХ на перероблювання, цілком можливо. Ми перевірили :)
Що робити з цим усім після заходу?
Усі матеріали, що залишаються після івентів, можна і треба перероблювати й утилізувати:
-
Картон і скло відправляти на перероблювання до спеціалізованих компаній і служб, наприклад «Україна без сміття» або Ecola. З ними можна домовитись і про вивезення сировини з локації.
-
Вінілові банери віддавати на апсайкл. З них виробляють сумки, рюкзаки, багаторазові бахили тощо.
-
Плівки й те, що не підлягає перероблюванню, передавати на високотемпературне спалювання. Найважливіше в цьому пункті — поступово зменшувати використання таких матеріалів, знаходячи екологічні альтернативи.
Під час планування заходу безліч чинників впливають на його екологічність. Найважливіше — вибрати цей вектор, свідомо стати на шлях зменшення шкідливого впливу. Не варто відразу вимагати від себе миттєвого переходу на «світлу сторону». Поступові кроки дадуть можливість клієнтам, партнерам й агенціям призвичаїтися до нових правил без стресу та серйозних фінансових витрат. Головне — почати! Пам’ятаймо, що море складається з крапель :)
Стаття написана під час нового температурного рекорду в Арктиці: 38-градусної спеки.
Уляна Антипенко, івент-директорка Havas Engage